Watch magazine 1/2005

Letošní první číslo Watch magazine je vlastně prvním číslem, kdy jsem k němu souběžně a systematicky sledoval hodinářský svět pro Chronomag. A abych řekl pravdu, moje rozpaky z českého časopisu to jen umocnilo. Jaký je tedy první letošní Watch magazine?

Vydáno 15. 3. 2005, autor Chronomag

Abych řekl pravdu, interesantních materiálů aby zde člověk pohledal. Za přečtení stojí profil Panerai (škoda, že tu značku nemám rád), reportáž ze 130 let Audermars Pigueta, kde jsou pěkně v průřezu představeny jeho jednotlivé pamětihodné kousky. K tomu Hermes, opět jeden hodinář, kterého nemusím, protože se spíš zaměřuje na módní design, ale budiž, někdo to rád sladké. Z technologického koutku je fajn článek o tourbillonech a také o korunkách.

Ještě jsem unesl téma amerických hodinek, i když se nepochopitelně věnovalo jen značce Kobold a při větách jako "Značka Kobold je určena polárním výzkumníkům, zkušebním pilotům NASA, agentům CIA, záchranným týmům…" mne dokáže zdvihnout mandle. Jak to musí vypadat na firemní prodejně téhle značky? To před ní musí být narváno alkajdistů, kteří si portrétují agenty CIA (protože ty asi snadno poznáte od polárníka nebo zkušebního pilota NASA). A to byl zhruba tak konec zajímavých témat Watch magazínu, pak už jen píárová omáčka, při níž jsem trpěl.

Řada stránek byla věnována marketingu. Mám rád články o marketingu, jenže mám rád, když jsou psány pro mne jako čtenáře a ne pro firmu, jako v tomto případě, kdy šlo o ambassadory TAG Heuer Montoyu, Brada Pitta a Uma Thurman. Co říct na věty jako "… se budou aktivně účastnit komunikace TAG Heuer a poskytnou cenný vklad do designu produktů této značky" nebo "To, co spojuje Umu a Brada na jedné straně a Mariu, Juana Pabla, Tigera a Kiminho na druhé, je podobný závazek k znamenitosti a ochota překonat sebe a utkvělé pátrání po výjimečných úspěších právě tak jako duševní síla a přirozená elegance v jejich podnětném úsilí." Řada z nás asi ani netuší, co tím básník chtěl říci, i když tak nějak nativní rozervaností svého čtenářského já adorovanou instinktivní představivostí můžeme tu větu explikovat jako že pár lidí dostalo nové hodinky a šek, kvůli kterému je budou nosit. Ano, správně, taky umím napsat totální békovinu, copak někdo na českém píárku značky nepochopil, že tohle vyjadřování už je těžce out?

O pár stránek dále ve Watch Society se dozvíme, proč tolik povyku kolem tří nových ambassadorů TAG Heuer – dovozce totiž udělal pařbu (a asi i zadal inzerci)…

A nyní k tomu, co se mi nelíbilo (nemylme se, zatím jsem psal jen o tom, co se mi nepozdávalo :).

Především je mi divné, že jsem našel jen jedinou informaci věnovanou novým hodinkám – v tomto případě šlo o RADO V10K, kterým byla věnována dvojstrana. S RADO ovšem časopis evidentně dost spolupracuje, minule byla o jedny RADO hodinky i soutěž. Pak už vlastně nic moc – v chronoskopu tak možná hodinky amerických železničářů. Upřímně a po grossovsku – nechápu to. Já sám mám jen pramálo času a prakticky nulové oficiální kontakty s firmami, přesto jsem nahromadil slušnou řádku novinek ve všech cenových kategoriích, které Watch Magazine naprosto pominul a přešel. Neřekl bych, kdyby představil novinky od jiných značek, protože to je hodně subjektivní záležitost, co z toho množství vybrat a některé značky třeba ani já neznám; i když se mi zdá, že nové Omegy nebo Tissoty zná ledaskdo a jsou tedy univerzálně představitelné.

Co dodat. Opravdu jsou magazíny o hodinkách tím typem časopisů, které by u nás bez píárové mlhy a podřízenosti inzerentům nemohly existovat? Za 89 korun je to rozpačitá muzika, jenže co naplat – na papíře si v češtině nic jiného o hodinkách nepřečtete…




4 Komentářů k tomuto článku

Zanechte kometář

| Položky označené * jsou povinné.