Vydáno 24. 8. 2005, autor Chronomag
Celkem bylo vystaveno 1 090 581 certifikátů, což je o 10% méně, než v roce 2003.
Trojice největších držitelů certifikátů se nezměnila:
Rolex (628 556 certifikátů),
Omega (226 796)
Breitling (135 423)
Dále následují ostatní značky s počtem více jak 900 vydaných certifikátů:
Panerai (26,052)
Chopard (11,511)
Ulysse Nardin (11,448)
TAG Heuer (7,447)
Zenith (5,073)
Corum (4,991)
Chanel (4,832)
Tiffany (2,826)
Mido (2,411)
Bulgari (2,315)
Paul Picot (2,312)
Louis Vuitton (1,912)
Ebel (1,693)
Longines (999)
Pokles počtu vydaných certifikátů se vysvětluje především skladovými zásobami značek, ale tak jednoduše bych to neviděl – skladové zásoby jsou každý rok a značky v posledních letech své chování příliš neměnili. Není spíše vidět příklon zákazníků k dalším atraktivním hodinářským značkám, především německým a nakonec také ruským, které COSC certifikát nevydávají? A jaký je vůbec smysl certifikace na přesný čas u hodinek, u nichž přesný čas nepožadujete, protože kdybyste jej opravdu vyžadovali, koupili byste si digitální hodinky? Jistě, je to stále určitý punc kvality, jenže pověst kvalitních si získávají i další značky bez této certifikace.
Zajímavé je, že Československo blahé paměti bylo jedním ze 14 států, které se roku 1971 na vytvoření normy podílely.
K Chronomagově teorii ještě poznámka: většina německých a některé ruské výtvory spadají do kategorie „ETA stokrát jinak – pokaždé chutná a snadno stravitelná“ . Mühle, Sinn, Limes, Tutima, Stowa, Schauer, Denissov nebo Volmax za příplatek u modelů s ETA strojky na přání COSC papír dodají. Pravda, A. Lange und Sö. sabotuje Švýcary z principu a ostentativně testuje kompletní hodinky (ne jenom strojky) na -3/+7s – je to součást jeho saského šarmu.
Otázka ovšem je, kolik čím dál poučenějších zákazníků po COSC certifikátu zatouží, je-li jenom volitelný.
NA COSC kašle i řada Švýcarů – Audemars Piguet, Breguet, IWC, Jaeger-LeCoultre, Piaget a – až na výjimky – i Patek Philippe.
I jako marketingový nástroj Rolexu je COSC silně kontraproduktivní, protože se z jeho statistik snadno nahlédne masovost produkce – z čísel je pěkně vidět, že mít Rolex/Omega/Breitling je asi tak stejně originální jako mít letošní Swatchky s žlutočerným paňácou.
kolik lidí z 1000 si koupí Swatch a kolik Rolex/Omega/Breitling ?
Stále je tedy větší pravděpodobnost potkat stejné Swatch.
Další důležitá věc je kvalita modelů a servis.
Nevím ještě po kolika letech Swatch bude podporovat daný model.
Hodinky, které se vyrábí několik let asi musí být dobré, vyladěné nebo,
že by prodávali šunty s certifikáty ?
Celé je to vlastně jenom o tom, co jsou lidi ochotni zaplatit.
Nedá se totiž vše hodnotit pouze poměr výkon/cena.
I am sorting out relevant information about gate io recently, and I saw your article, and your creative ideas are of great help to me. However, I have doubts about some creative issues, can you answer them for me? I will continue to pay attention to your reply. Thanks.