COSC certifikáty za rok 2004

Švýcarský certifikátor vydal nedávno čísla o COSC certifikaci za rok 2004. Takže, jak vypadá zastoupení značek v této hodinářsky nejprestižnější certifikaci, jež má dát zákazníkům najevo, že jste si koupili dostatečně přesné hodinky?

Vydáno 24. 8. 2005, autor Chronomag

Celkem bylo vystaveno 1 090 581 certifikátů, což je o 10% méně, než v roce 2003.

Trojice největších držitelů certifikátů se nezměnila:
Rolex (628 556 certifikátů),
Omega (226 796)
Breitling (135 423)

Dále následují ostatní značky s počtem více jak 900 vydaných certifikátů:

Panerai (26,052)
Chopard (11,511)
Ulysse Nardin (11,448)
TAG Heuer (7,447)
Zenith (5,073)
Corum (4,991)
Chanel (4,832)
Tiffany (2,826)
Mido (2,411)
Bulgari (2,315)
Paul Picot (2,312)
Louis Vuitton (1,912)
Ebel (1,693)
Longines (999)

Pokles počtu vydaných certifikátů se vysvětluje především skladovými zásobami značek, ale tak jednoduše bych to neviděl – skladové zásoby jsou každý rok a značky v posledních letech své chování příliš neměnili. Není spíše vidět příklon zákazníků k dalším atraktivním hodinářským značkám, především německým a nakonec také ruským, které COSC certifikát nevydávají? A jaký je vůbec smysl certifikace na přesný čas u hodinek, u nichž přesný čas nepožadujete, protože kdybyste jej opravdu vyžadovali, koupili byste si digitální hodinky? Jistě, je to stále určitý punc kvality, jenže pověst kvalitních si získávají i další značky bez této certifikace.




6 Komentářů k tomuto článku