Hodinky pro ženy – hodně perel, ale malá nabídka

Ulysse Nardin pro dámy... Tímto úvodním článkem zahajujeme seriál o hodinkách určených pro ženy. V dalších pokračováních vám přineseme podrobnější přehled zajímavých hodinek v různých cenových hladinách a recenze jednotlivých modelů, které nás nejvíce zaujaly.

Vydáno 30. 10. 2005, autor Chronomag

Zatímco se výrobci předhánějí v nabídce mužských hodinek, ženské hodinky stojí v pozadí jejich zájmu. V nabídce renomovaných značek sice existují velikostní verze i pro ženy, naprostá většina výrobců se spokojí s mírnou úpravou stávajících mužských modelů (hlavně zmenšením), přihodí pár diamantů nebo perel a je hotovo. K deseti mužským modelům tak najdete řádově jeden určený speciálně pro ženy. Jaké hodinky si může vybrat žena, která chce elegantní a jednoduché hodinky?

hodinky Esprit, dámské

Předtím, než se podíváme na různé typy hodinek, které jsou určeny pro ženy, si ujasněme, co je to vlastně móda, jak ovlivňuje výběr hodinek pro ženy. Předesílám, že text pojednává o mužích a ženách nadprůměrného vzdělání, nadprůměrného platu a více méně prestižního zaměstnání. Lidé z módní branže pak tvoří samostatnou kategorii. Typickým představitelem vybrané skupiny je manažer nebo podnikatel, z žen pak konzultantka nebo právnička.

Muži mají tu velkou výhodu, že jich se móda týká jen okrajově. Pokud mají kvalitní, dobře padnoucí oblek a pár košil různých barev, vystačí s tím klidně deset let. Mohou ho nosit muži všech oborů a téměř na všech pozicích. Stejně tak pokud si muž pořídí jedny dražší automatické hodinky, může je nosit třicet let a pořád vypadá dobře. Hodinky u mužů fungují především jako status symbol (zařazují jej do určité socio-ekonomické kategorie). Mohou být těžké, velké, mohou se rozcházet, hlavně ať je na nich poznat značka a cena.

Omega Constellation Quartz Mini - přediamantováno? Ještě zdaleka ne...

Ženy ale musejí při výběru hodinek přihlížet i k módě a svému šatníku. U žen má podobnou funkci jako oblek kostým, který je ale potřeba doplnit módními (tedy každých půl roku jinými) halenkami, šátky, doplňky. Móda a módní trendy se týkají oblečení na volný čas i pracovního. Hodinky zatím celosvětově a v České republice zvlášť, ještě pořád nehrají výraznou roli v celkovém stylu, většinou si ženy vybírají hodinky módní a ne universálně elegantní. Elegantní hodinky představují pro výrobce tu nevýhodu, že vydrží několik let, proto je jejich universálnost (a samozřejmě větší kvalita) vykoupena vyšší cenou. Trendy hodinky třeba v ostře růžové barvě jsou de facto spotřební zboží, proto se dají pořídit za rozumnější cenu.

Výrobci by byli samozřejmě nejradši, kdybychom každého půl roku nakoupily kompletně nové oblečení. To ale je poměrně náročné na peníze i čas, proto se většina žen chová jako chytrá horákyně a kupuje jen to, co může bez problémů na sebe vzít i další sezónu. Velkým problémem ale je, z módních věcí vybrat jednak to, co konkrétní ženě sluší, a to, co není příliš nápadné. Pokud jednou přijdete na poradu ve velmi výrazné halence, ostatním utkví v paměti a podruhé už vypadá obyčejně a trochu obnošeně. Výrobci – ve všech cenových hladinách, ale především v té nižší a střední – proto na trh vrhnout vždy záplavu trendy oblečení a jen pár kousků bez ozdob, kanýrků, výšivek a dalšího zdobení, kvůli kterému je oblečení po půl roce nebo maximálně roce naprosto passé.

Podobná situace jako u oblečení je u hodinek určených pro ženy. Klasických (obdoba kostýmku nebo malých černých) je jen pár a většinou stojí desítky až stovky tisíc. Módních a trendy (šperkařských) jsou přehršle a každého půl roku se jejich nabídka obměňuje. Velcí návrháři pravidelně představují i kolekce hodinek. Ty jsou ale – s málo výjimkami – velmi výrazné, hodně zdobené a často i barevné. Jakmile jsou hodinky barevné, tak nastává velký problém – jednak jsou snadno zapamatovatelné a také je potřeba je ladit jako ostatní doplňky. Totéž se týče i výrazných zlatých, diamantových nebo perlových modelů.

Jaké hodinky od kterých značek jsou elegantní, jednoduché a universálně použitelné? Stručnou charakteristiku jednotlivých značek a vybraných modelů najdete v pokračování našeho seriálu.

Autorka: Dita Eckhardtová




3 Komentářů k tomuto článku