Watch magazine 2/2005

Watch magazine 2/2005Jaké je druhé letošní číslo českého hodinářského časopisu Watch Magazine? Hned z kraje je třeba říci, že oproti řadě předchozích čísel bylo příjemným překvapením. Inzertní části se tentokráte prolínaly s částmi redakčními poměrně vkusně, autoři Prezentací (komerční inzerce psaná formou článku) alespoň trochu protřídili vyjásaný slovník, což bylo opravdu třeba.

Vydáno 24. 5. 2005, autor Chronomag

Mezi těmi lepšími články bych vyzdvihl článek 30 let dražebních rekordů mapujících nejzajímavější dražby u firmy Antiquorum po jednotlivých letech. Výborná je bohatá obrazová příloha. Část čísla je věnována basilejskému a ženevskému veletrhu, celkem 18 tiskových stran, což není zase tak málo z celkových 108 stran časopisu, ale sám jsem si říkal, že bych ještě pár stránek klidně o novinkách pročetl, už vzhledem k tomu, že minulá čísla WM příliš hodinářským novinkám nevěnovala, pokud si jich mezi vší reklamou vůbec všimla.

Velký prostor tentokráte dostaly také rozhovory – s Ivanem Haškem, s Peterem Hugem (prezident společnosti Wenger) a Magalie Metrailler (návrhářka Jaeger LeCoultre). A nakonec Žaneta Ilutanová z nové prodejny hodinek na Václaváků Details firmy Hibernia (kde byl Chronos). Na rozhovory si nepotrpím, alespoň ne na takovéto, ale někomu se budou líbit.

Jediné, co tentokrát v čísle vyloženě bilo do očí byl článek o vysokotaterském hotelu Grand Hotel Kempinsky, který si zaplatilo J&T (oblíbený to útvar Prezentace). Oslí můstek, jakým se ze článku v posledním odstavci (na druhé straně!) udělal článek patřící do hodinářského magazínu, mne konsternoval.

Naopak mi z Prezentací udělal radost Vacheron Contstantin, Hamilton, Certina a Mont Blanc, i když šlo jen o reklamu formou článku.

Zajímavou novinkou, co jsem stihl zaregistrovat, jsou Testy a tipy – Václav Heisler dostal do rukou Officine Panerai Radiomir GMT 42 mm a důkladně se mu podíval na zoubek. Moc hezké, škoda že tak osamocený počin. A chyba, která mi pije krev – nikde žádná cena, kolik ty hodinky stojí. Bez ceny plave závěrečné hodnocení na vodě a zbytečně to hezkou recenzi shazuje. Je to snad nemravné, dávat k hodinkám cenovku?

Co říci závěrem. Zatímco minulá čísla Watch Magazine byla reklamou vydávanou za redakční články doslova přeplněná a reklama bila do očí, tentokráte to je mnohem lepší a pokud si chcete počíst o hodinařině, druhé letošní číslo WM je docela fajn. I když Což mi připomíná, že další číslo vyjde už za dva měsíce, protože nyní je WM dvojměsíčníkem. Snad mu to vydrží. Tentokráte se těch 89 Kč vyplatí.




Komentáře nejsou povoleny